TRENING ASERTYWNOŚCI – czyli jak sprawić, aby inni szanowali nas i naszą przestrzeń?
Realizowanie własnych wizji, marzeń i potrzeb w sposób nieingerujący w wolność innych jest możliwe. Osiąga się je poprzez wzmocnienie pewności siebie płynącej z poszerzania świadomości, zmiany myślenia i przekonań oraz systematycznego wyrażania siebie.
Szkolenie adresowane jest do osób indywidualnych oraz do grup zawodowych. Program szkolenia pozwoli państwu lub państwa pracownikom zdobyć umiejętności z zakresu asertywnej komunikacji, relacji w grupie i zespole, jak również zachowań w sytuacjach codziennych i zawodowych, wymagających negocjacji i umiejętności odczytywania intencji rozmówcy.
W trakcie treningu asertywności uczestnicy nabędą umiejętności respektowania swoich praw, przyjmowania krytyki i pochwał, a także wyrażania uczuć i opinii. Dzięki treningowi będą Państwo potrafili bez skrępowania i tremy wyrażać swoje emocje i opinie, przyjmować komplementy i negatywne oceny, przyznawać się do błędów i przepraszać, kończyć trudne sprawy oraz reagować na trudne sprawy innych.
PROGRAM SZKOLENIA:
Asertywność – podstawy teoretyczne
❖ Komunikacja asertywna – czym jest a czym nie jest?
❖ Zalety i wady zachowania asertywnego – czy szczerość i nonkonformizm popłaca? Rozwijanie umiejętności reagowania na agresję, manipulację i bierność.
❖ Komunikowanie, egzekwowanie i realizowanie swoich potrzeb w sposób klarowny i jasny dla siebie oraz świata.
Trening zachowań asertywnych:
❖ Negatywne przekonania i praca wewnętrzna nad ich zmniejszaniem/eliminowaniem – wewnętrzny krytyk oraz odziedziczone wzorce, które hamują ekspresję, radość i poczucie siebie w pełni.
❖ Co myślę o sobie. Jaki mam obraz samego siebie?
❖ Pewność siebie – poczucie własnej wartości w perspektywie psychologicznej i coachingowej. Skąd ją brać? Jak się jej nauczyć? Jak ją wzmocnić i utrzymać?
❖ Ugruntowanie własnej pozytywnej samooceny.
❖ Odmawiam, nie znaczy skreślam – jak zmiękczać odmowę i stosować tzw. komunikaty podtrzymujące – dbające o relację.
❖ Budowanie komunikatów typu „JA” i udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej (feedback)
❖ Krytykuję, nie znaczy nie szanuję – poznanie metod budowania asertywnego modelu krytyki; informacje na temat wyrażania oczekiwań i motywowania po krytyce.
❖ W jaki sposób przyjmować i konstruować komplementy i pochwały, tak aby działały.
Budowanie wizerunku asertywnego szefa, lidera zespołu lub grupy
❖ Rozwiązywanie konfliktów w zespole
❖ Skuteczne zarządzanie zespołem, grupą.
❖ Umiejętna negocjacja.
Jesteśmy otwarci na Państwa potrzeby, dlatego też oferujemy indywidualnie dostosowane szkolenia w różnych formach, odpowiadające Państwa wymaganiom. W razie wszelkich ustaleń oraz zapytań w tej sprawie, zapraszamy Państwa do kontaktu.